Du er ansat som elev hos os i hele din uddannelsesperiode, og derfor skal du – uanset om du er i skole eller oplæring – altid registrere dit fravær i EduAdm.
Hvis du ikke registrerer dit fravær i EduAdm, lever du ikke op til dine forpligtelser som ansat hos os, og vi vil i det tilfælde give dig en advarsel, ligesom det kan få ansættelsesmæssige konsekvenser for dig. Sørg derfor altid for at registrere dit fravær i EduAdm, så du lever op til den uddannelseskontrakt, du har hos os.
Samtidig skal du give besked om fravær det sted, hvor du er i oplæring eller til skolen, hvis du er i gang med en skoleperiode.
Du skal altså altid registrere fravær to steder: I EduAdm og det sted, hvor du er i oplæring eller til skolen.
Vær altid opmærksom på dit oplæringssteds retningslinjer for sygemelding/raskmelding, da det er dit ansvar at leve op til disse retningslinjer.
Fraværsårsager
Der kan være flere forskellige årsager til dit fravær. Læs her, hvordan du registrerer forskellige typer af fravær.